Under dagen kommer vi att bjuda på flera seminarier inom en rad olika ämnen. Här får du lite mer information om de olika seminarierna. Tider och lokal kan du ta del av här. Notera att vi kör tre seminarium parallellt.
Digital marknadsföring – för den fysiska butiken – Bravissimo
Digital marknadsföring och sökmotoroptimering, hjälp var börjar jag? Oscar Wilhelmsson från Bravissimo håller en presentation om hur du bäst får ditt företag att synas i digitala kanaler samt hur du mäter insatserna av din marknadsföring på nätet.
Bättre beslut med koll på siffrorna – Baker Tilly ”Många i detaljhandeln har stora säsongsvariationer och ligger ute med stor kapitalbindning.”
”Vikten av att förstå sina siffror, löpande avstämningar för att ha ett rättvisande resultat som går att fatta beslut utifrån och hur man ska tänka kring likviditet och resultat (och varför det inte alltid känns som att de hänger ihop).
Sociala medier: Engagera eller spendera? – MaskinKlippet
Hur du uppnår kostnadseffektiv marknadsföring på sociala medier genom att engagera din målgrupp med intressant innehåll. Lyssna på mer om hur Maskinklippet har arbetat med att identifiera sin målgrupp och byggt varumärke på sociala medier.
Effektfull mediamix – BLT/Sydöstran
Det finns många olika kanaler att marknadsföra sig i idag. Vilka kanaler är rätt för mitt företag? Hur får jag bästa effekt?
Här får du svar på frågan hur du kan marknadsföra dig i dagens medielandskap.
Kom igång med din E-handel! – Science Park Kalmar
Här kommer du som deltar att få ta del av grunderna inom e-handel. Du kommer tex få information om; val av plattform, betalningslösningar, logistik, marknadsföring och mycket mer.
Vikten av att rekrytera rätt! – Svensk Handel
Det blir allt viktigare att rekrytera rätt och att kunna behålla anställda med den kompetens som är viktig för verksamheten och dess konkurrenskraft. Hur går man tillväga för att nå en lyckad rekrytering och en bra start på samarbetet, var finns fallgroparna och hur undviker man dessa? Vad ska man göra om rekryteringen trots allt visar sig vara ett misstag.
Shoppingturism – en inkomstkälla – Visit Blekinge
Resenärens betydelse för Blekinges utveckling. Visit Blekinge, så marknadsför vi Blekinge för att få fler att resa hit? Vad förväntar sig besökaren av Blekinge? Hur får vi handeln att bli en tydligare reseanledning?
Brottsförebyggande genom service – Securitas
Vilka är synergierna mellan försäljning och säkerhet? Kan Service fungera brottsförebyggande och hur kan kundbemötande vara nyckeln till säkerhet? Jenny Hedström kommer berätta mer om hur förebyggande åtgärder är avgörande, hur kundbemötande kan kopplas till säkerhet och hur man gör det svårare för en förövare att genomföra ett brott.
”Wow i butiken” – butiksexponering – CaPiCa
Nu är höstens handelsboost här! Härligt inspirerande seminarium fyllda med konkreta tips och rådgivning på hur du visuellt kan utveckla din verksamhet och öka din lönsamhet genom att skapa WOW både i den fysiska butiken såväl som den digitala.
”Klirr i kassan” – butikens ekonomi – CaPiCa
Tjänar du pengar på din verksamhet?– en självklarhet? Inte om du inte ger dig själv och dina medarbetare kunskap, verktyg och följer upp!
Vilka mål och nyckeltal är bra att ha koll på för att styra sin verksamhet? Hur påverkar jag min försäljning och lönsamhet? Vad kan jag, som medarbetare och chef, själv göra i vardagen, varje dag tillsammans med mina kunder och mina kolleger för att göra min verksamhet lönsammare? Det handlar inte om stora investeringar och förändringar som behöver göras för att din verksamhet ska bli lönsammare – för att du ska öka din omsättning och din bruttomarginal – det handlar om att alla behöver kunskap, insikter, mål och styrmedel för att kunna göra medvetna val! De valen som är bäst för verksamheten! Små saker i vardagen som gör stor skillnad på helheten – kom och få verktyg som hjälper dig att utveckla lönsamheten – varje dag!
Den fysiska handeln i en digital värld – Svensk Handel
Det stora engagemanget i debatten om olika handelsplatser och den fysiska butikens framtid över hela Sverige är talande för handelns betydelsefulla roll. Hur kommer framtiden att se ut när konsumenterna har fler kanaler att handla från än tidigare? Kom och lyssna på Marie Enhörning, Svensk Handels näringspolitiske expert som presenterar rapporten ”Den fysiska handelsplatsen i en digital värld”.
GDPR för butiken – Office IT-Partner
Tycker du att dessa seminarier verkar vara intressanta? Anmäl dig här!